Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Trzech chętnych do przebudowania zatok

Zatoki - przebudowa

Trzy firmy zgłosiły swoje oferty w złożonym z trzech części przetargu na modernizację gdyńskich zatok autobusowych. Docelowo mają zmienić się przystanki, z których korzystają pasażerowie komunikacji miejskiej m.in. w Śródmieściu, Małym Kacku, Orłowie czy na Dąbrowie.

Poprawi się komfort pasażerów i ich bezpieczeństwo, a łatwiej będzie też poruszać się osobom z niepełnosprawnością – przebudowa części gdyńskich zatok przystankowych przyniesie sporo korzyści. Zmieni się nawierzchnia i infrastruktura przystanków autobusowych w kilku dzielnicach.

W piątek nastąpiło otwarcie ofert w przetargu prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Zamówienie jest podzielone na 3 części i obejmuje modernizację zatok na przystankach:

  • zespół przystanków Armii Krajowej / Władysława IV (01, 03)
  • zespół przystanków Gdynia Dworzec Główny PKP – Hala / Jana z Kolna (02, 04, 06)
  • Wiklinowa (02) / Chabrowa w kier. Pustek Cisowskich
  • Myśliwska (02) / Chwaszczyńska w kier. Dąbrowy
  • Lidzka (02) / Wielkopolska w kier. Dąbrowy
  • al. Zwycięstwa / Wielkopolska (04)
  • al. Zwycięstwa / granica z Sopotem w kier. centrum (Bernadowska 01)
  • Tymiankowa (01) / Miętowa
  • Tymiankowa (02) / Miętowa
  • Piołunowa (01) / Miętowa
  • Piołunowa (02) / Miętowa
  • Pętla Miętowa

Do wykonania prac zgłosiło się trzech potencjalnych wykonawców:

  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA proponuje realizację 1 części zamówienia za 2 208 205,26 złotych brutto
  • Eurovia Polska S.A. proponuje część 1 za 2 395 905,12 złotych brutto i część 3 za 2 762 150,21 złotych brutto
  • WPRD Gravel Sp.z.o.o. proponuje realizację części 2 za 2 668 334,34 złotych brutto

Oferty zostaną jeszcze przeanalizowane pod kątem formalnym. Głównym kryterium przy ocenie złożonych propozycji będzie cena brutto (60%) i okres udzielonej rękojmi oraz gwarancji (40%). Wszystkie z ofert przekraczają kwoty, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Zgodnie z zapisami w dokumentacji przetargowej, wyłoniony wykonawca będzie musiał wykonać prace w ciągu 150 dni.

Modernizacja zatok przystankowych w Gdyni jest realizowana w ramach projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", na które Gdynia otrzymała dofinansowanie ze środków unijnych - z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Autor: K. Złoch
Fot. tytułowa: L. Dzierżak
Źródło: gdynia.pl

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: