Trzech chętnych do przebudowania zatok
Trzy firmy zgłosiły swoje oferty w złożonym z trzech części przetargu na modernizację gdyńskich zatok autobusowych. Docelowo mają zmienić się przystanki, z których korzystają pasażerowie komunikacji miejskiej m.in. w Śródmieściu, Małym Kacku, Orłowie czy na Dąbrowie.
Poprawi się komfort pasażerów i ich bezpieczeństwo, a łatwiej będzie też poruszać się osobom z niepełnosprawnością – przebudowa części gdyńskich zatok przystankowych przyniesie sporo korzyści. Zmieni się nawierzchnia i infrastruktura przystanków autobusowych w kilku dzielnicach.
W piątek nastąpiło otwarcie ofert w przetargu prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Zamówienie jest podzielone na 3 części i obejmuje modernizację zatok na przystankach:
- zespół przystanków Armii Krajowej / Władysława IV (01, 03)
- zespół przystanków Gdynia Dworzec Główny PKP – Hala / Jana z Kolna (02, 04, 06)
- Wiklinowa (02) / Chabrowa w kier. Pustek Cisowskich
- Myśliwska (02) / Chwaszczyńska w kier. Dąbrowy
- Lidzka (02) / Wielkopolska w kier. Dąbrowy
- al. Zwycięstwa / Wielkopolska (04)
- al. Zwycięstwa / granica z Sopotem w kier. centrum (Bernadowska 01)
- Tymiankowa (01) / Miętowa
- Tymiankowa (02) / Miętowa
- Piołunowa (01) / Miętowa
- Piołunowa (02) / Miętowa
- Pętla Miętowa
Do wykonania prac zgłosiło się trzech potencjalnych wykonawców:
- Firma Budowlano-Drogowa MTM SA proponuje realizację 1 części zamówienia za 2 208 205,26 złotych brutto
- Eurovia Polska S.A. proponuje część 1 za 2 395 905,12 złotych brutto i część 3 za 2 762 150,21 złotych brutto
- WPRD Gravel Sp.z.o.o. proponuje realizację części 2 za 2 668 334,34 złotych brutto
Oferty zostaną jeszcze przeanalizowane pod kątem formalnym. Głównym kryterium przy ocenie złożonych propozycji będzie cena brutto (60%) i okres udzielonej rękojmi oraz gwarancji (40%). Wszystkie z ofert przekraczają kwoty, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z zapisami w dokumentacji przetargowej, wyłoniony wykonawca będzie musiał wykonać prace w ciągu 150 dni.
Modernizacja zatok przystankowych w Gdyni jest realizowana w ramach projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", na które Gdynia otrzymała dofinansowanie ze środków unijnych - z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Autor: K. Złoch
Fot. tytułowa: L. Dzierżak
Źródło: gdynia.pl
Komentarze