Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Kontrabuspas na Chwarznieńskiej jeszcze w tym roku

Chwarznieńska - kontrabuspas

Już został ogłoszony przetarg na budowę bardzo innowacyjnego rozwiązania, który usprawni ruch na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej do centrum Gdyni w godzinach porannego szczytu - pod warunkiem, że wybierzemy autobus zamiast samochodu. To rozwiązanie to tak zwany kontrabuspas, czyli zmienna organizacja ruchu na jezdni prowadzącej z Witomina do Chwarzna-Wiczlina, która pozwoli autobusom na jazdę pod prąd. Skróci to czas przejazdu o około 10 minut. Zakładany termin zakończenia robót to koniec listopada 2019 roku.

- Ogłoszenie przetargu, dokładnie 7 dni po podpisaniu umowy na dofinansowanie projektu, jest odpowiedzią na oczekiwania mieszkańców, aby rozwiązanie zostało wdrożone jak najszybciej. Na oferty czekamy do 17 czerwca. Potencjalni wykonawcy muszą się wykazać odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza w sferze instalacji urządzeń telekomunikacyjnych. Przypomnę, że na to zadanie pozyskaliśmy dofinansowanie z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych w wysokości ponad 2 miliony złotych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.

W ramach prac zostanie wykonana przebudowa i budowa sygnalizacji świetlnej, tak aby dawała ona pierwszeństwo pojazdom komunikacji miejskiej. Pojawią się sygnalizatory S4 i S7 nad pasami ruchu – to czytelna informacja dla kierowców, jak w danej chwili się poruszać. Na drodze zobaczymy też tablice zmiennej treści, znaki pryzmatyczne, bramownice i maszty. Spore nakłady pochłonie infrastruktura teletechniczna i kamery z rejestratorami. Lokalne węzły transmisji danych umożliwią przepływ wszystkich informacji o ruchu do systemu TRISTAR, z którym wszystko zostanie zintegrowane.

W ramach przedsięwzięcia Gdynia pozyskała dofinansowanie w wysokości 2 008 391 zł, co stanowi około 50% szacowanej wartości całkowitej inwestycji.

Za realizację działań odpowiedzialny będzie Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Zakończenie inwestycji planowane jest do końca listopada 2019 roku.

tutaj: ogłoszenie o przetargu

Autor: G. Pilarczyk
Źródło: gdynia.pl

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: