Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


O krok bliżej do kolei na Obłuże i Oksywie

Gdynia Północ

Wiemy już, kto wykona dokumentację przygotowawczą dla włączenia północnych dzielnic Gdyni w system kolei aglomeracyjnej. PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawcę na jej wykonanie spośród 6 ofert. Zwycięzcą w przetargu nieograniczonym okazała się spółka Multiconsult Polska z siedzibą w Warszawie.

Biuro projektowe Multiconsult opracuje dokumentację przygotowawczą dla projektu, który uzyskał dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Chodzi o projekt pod nazwą „Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu: „Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii". Dokumentacja przygotowawcza powinna być gotowa do końca października.

- Z dużym zadowoleniem przyjęliśmy wyłonienie wykonawcy dokumentacji przygotowawczej dla przedłużenia istniejących połączeń kolejowych i włączenia północnych dzielnic naszego miasta w system kolei aglomeracyjnej. Oznacza to, że spółka PKP PLK realizuje przyjęte założenia i że konsekwentnie prowadzi ten tak dla nas ważny projekt inwestycyjny. Przed nami pracowita faza konsultacji i współpracy ze spółką Multiconsult, tak aby zawrzeć w tej dokumentacji wszystkie kwestie, ważne z punktu widzenia mieszkańców nie tylko północnego Obłuża i Oksywia, ale i całej Gdyni – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

W ramach opracowania dokumentacji przedprojektowej wykonane zostaną w szczególności: wstępne badania geotechniczne, szczegółowa inwentaryzacja planowanych do modernizacji linii kolejowych, następnie studium wykonalności, a w szczególności analizy wariantów realizacji inwestycji, karta informacyjna przedsięwzięcia, raport oddziaływania na środowisko oraz program funkcjonalno-użytkowy.

Opracowanie dokumentacji umożliwi określenie zakresu i kosztów prac związanych z tym projektem. Pozwoli także określić prognozowany popyt na usługi kolejowe oraz wybranie najbardziej korzystniejszego wariantu przeprowadzenia modernizacji istniejących, jak też budowy nowych linii kolejowych. W efekcie możliwe stanie się uruchomienie ruchu pasażerskiego na trasie Gdynia-Rumia-Gdynia Port Oksywie-Kosakowo-Mosty/Mechelinki. Opracowana dokumentacja przedprojektowa będzie podstawą do ujęcia projektu w unijnej perspektywie finansowej na lata 2021-2027.

Autor: G. Pilarczyk
Źródło: gdynia.pl 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: