Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Zachowania transportowe a pandemia. Weź udział w badaniu

Linia 32

Jak pandemia zmieniła zachowania transportowe mieszkańców metropolii? Na to pytanie odpowiedź znaleźć chcą Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej oraz Uniwersytet Gdański, które zainicjowały wspólne badanie na ten temat. Do udziału zaproszeni są wszyscy mieszkańcy miast i gmin zrzeszonych w ramach MZKZG. Wystarczy wypełnić ankietę, a zebrane dane posłużą m.in. do kształtowania przyszłej oferty przewozowej.

W badaniu mogą wziąć udział wszyscy mieszkańcy tych miast i gmin, które współtworzą Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej. Są to zatem: Gdynia, Gdańsk i Sopot, a także miasta Rumia, Reda, Wejherowo i Pruszcz Gdański oraz gminy Kolbudy, Kosakowo, Luzino, Żukowo, Pruszcz Gdański, Szemud i Wejherowo. Co ważne – aby zostać ankietowanym, nie trzeba być użytkownikiem komunikacji publicznej. Swoje zdanie mogą wyrazić wszyscy mieszkańcy, również ci, którzy preferują poruszanie się własnym samochodem, pojazdami w usłudze carsharingu czy też rowerem.

Ankieta ma na celu poznanie preferencji komunikacyjnych badanych i sprawdzenie, jak zmieniały się one w związku z pandemią koronawirusa i w jaki sposób mogą się one kształtować po jej zakończeniu. Jej wypełnienie powinno zająć nie więcej nić 4 minuty. Chcąc wziąć udział w badaniu, wystarczy wejść na stronę www.b.danae.com.pl/mzkzg/. Dane na jego potrzeby zbierane będą do 14 grudnia.

W trakcie wypełniania ankiety badane są zachowania komunikacyjne uczestników przed pojawieniem się zagrożenia epidemicznego, a także w poszczególnych okresach jego trwania: od marca do czerwca, między czerwcem a wrześniem oraz od września do teraz. Uczestnicy badania są także proszeni o wskazanie środka transportu, z jakiego mają zamiar korzystać po ogłoszeniu końca epidemii COVID-19.

Badanie prowadzone jest dwutorowo: z wykorzystaniem ankiety telefonicznej metodą CATI (computer-assisted telephone interview) oraz przez samodzielne wypełnianie ankiety internetowej. W obu formach jest ono całkowicie anonimowe. Zebrane w ten sposób dane posłużą do kształtowania oferty transportu publicznego i celów naukowych.

Inicjatorami badania są Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej oraz Uniwersytet Gdański. Na zlecenie MZKZG ankietę przeprowadza agencja badawczo-konsultingowa Danae.

Źródło: gdynia.pl
Autor: P. Kukla
Fot. tytułowe: zkmgdynia.pl

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: