Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.
Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.
Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.
Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.
W sierpniu bieżącego roku przeprowadzono badania ankietowe mające na celu zebranie opinii dotyczących funkcjonowania buspasów oraz kierunku ich rozwoju. Wyniki ankiet pokazują że mieszkańcy są zadowoleni z istniejącej infrastruktury i chcą by się dalej rozwijała.
Przedstawiamy Państwu informacje podsumowującą wytyczone w ramach projektu CIVITAS DYN@MO buspasy i pasy z priorytetem dla transportu zbiorowego.
Wszystkie powstały w tym roku. Poza projektem, Gmina Miasta Gdynia planuje nowe buspasy, jednak konkretnych, gotowych do realizacji planów jeszcze nie ma.
W niedzielę 15 maja 2016 r, w zajezdni trolejbusowej PKT oraz na terenie gdyńskich dzielnic Leszczynki i Chylonia w ramach Dni Otwartych Funduszy Europejskich, obchodów 90-lecia Gdyni oraz kampanii promocyjnej trolejbusów z baterią litowo-jonową (w ramach projektu CIVITAS DYN@MO) dla mieszkańców została zorganizowana atrakcja w postaci Dnia Otwartego zajezdni i Gry Miejskiej Trolejbusowej.
Z dniem 1 czerwca 2015 roku Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej Sp. z o. o. oraz Uniwersytet Gdański przystąpiły do międzynarodowego projektu ELIPTIC (Electrification of public transport in cities – Elektryfikacja transportu publicznego w miastach) współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego Horyzont 2020. Projekt zrzesza międzynarodowe konsorcjum złożone z 33-trzech partnerów, którymi są operatorzy transportu publicznego, zarządy komunikacji miejskiej jak i uczelnie wyższe z kilkunastu miast europejskich: Rzymu, Londynu, Brukseli, Warszawy, Barcelony, Lanciano, Oberhausen, Szeged, Lipska, Bremy, Eberswalde, i właśnie Gdyni.