Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Usprawnienie ruchu na skrzyżowaniu Władysława IV - 10 Lutego

 

Na skrzyżowaniu ulic Władysława IV i 10 Lutego od 3 kwietnia wdrożono nowy program sygnalizacji. Zmiany te pozwoliły usprawnić ruch na skrzyżowaniu, a także poprawić warunki ruchu pieszego. Jak wygląda nowy program sygnalizacji?

  • Usprawniona została obsługa pieszych - znacznie wydłużony został czasu trwania sygnału zielonego dla przejścia dla pieszych zlokalizowanego na ul. 10 Lutego przy Centrum Handlowym Batory i siedzibie Poczty. Głównym argumentem za dokonaniem opisywanej zmiany było niewielkie natężenie ruchu pojazdów skręcających w prawo z ul. Władysława IV.
  • Usprawnione zostały skręty w lewo z ul. 10 Lutego. Obecnie skręt w lewo odbywa się na pasie wspólnym z relacją na wprost. Niejednokrotnie dochodziło do sytuacji, gdy pas ten był przez cały czas trwania sygnału zielonego blokowany przez pojazdy chcące wykonać manewr skrętu. Dlatego zdecydowano się na zmianę w programie sygnalizacji, polegającą na szybszym zamknięciu wlotu przeciwnego. Manewr ten będzie wykonywany w zależności od tego, na którym wlocie pojazdy dłużej czekają podczas sygnału zielonego na wykonanie skrętu w lewo.
    Dzięki temu rozwiązaniu, pojazdy nie pozostają na skrzyżowaniu, zmniejszyła się również liczba sytuacji konfliktowych, a tym samym poprawiło się bezpieczeństwo uczestników ruchu na skrzyżowaniu.

Usprawnienie ruchu na skrzyżowaniu ulic Władysława IV i 10 Lutego

Nowy program sygnalizacji na skrzyżowaniu Władysława IV - 10 Lutego

[materiały: ZDIZ]

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez:

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."