Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


O systemie TRISTAR

| Drukuj |

Poniżej prezentujemy pierwszy z serii artykułów nt. systemu Tristar oraz poszczególnych jego podsystemów, które publikować będziemy na naszej stronie internetowej. Czym jest system Tristar i jakie są jego funkcje, cele, założenia? Zachęcamy do lektury!


Projekt Tristar, czyli Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Gdyni, Gdańsku i Sopocie, którego Gmina Miasta Gdyni jest beneficjentem, został stworzony w celu zrewolucjonizowania sposobu poruszania się po trójmiejskiej sieci ulic. Prace budowlane zostały rozpoczęte w roku 2012 i mają zakończyć się do końca roku 2014. System swoim obszarem obejmuje najbardziej obciążone ruchem ciągi ulic w Trójmieście.

Korzystając z nowoczesnych technologii w dziedzinie transportu, sygnalizacje świetlne w sposób inteligentny dostosowują się do zmiennych warunków ruchu, dzięki czemu istniejąca infrastruktura drogowa jest wykorzystywana w sposób najbardziej efektywny. System ten zapewnia podróżnym dostęp do pełnych informacji w zakresie warunków ruchu poprzez: tablice i znaki o zmiennej treści ostrzegające o warunkach pogodowych, utrudnieniach w ruchu oraz dopuszczalnych prędkościach, znaki informacji parkingowej wyświetlające ilość dostępnych miejsc na kluczowych dla miasta parkingach, tablice informacji przystankowej podające na elektronicznych wyświetlaczach godzinę rzeczywistego czasu odjazdu pojazdów komunikacji zbiorowej. Informacje te są także przekazywane do użytkowników za pośrednictwem portalu internetowego oraz infokiosków zainstalowanych w miejscach o dużym znaczeniu dla ruchu pieszych.

Tristar dba o bezpieczeństwo mieszkańców i podróżnych dzięki nadzorowi wizyjnemu nad ruchem, automatycznemu wykrywaniu zdarzeń drogowych i wykroczeń. Sercem systemu jest utworzone w siedzibie Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni przy ul. 10 Lutego 24, Centrum Zarządzania i Sterowania Ruchem gdzie inżynierowie ruchu nieustannie dbają o prawidłową pracę i funkcjonowanie układu drogowego w Gdyni.

System Tristar posiada następujące składniki, tzw. podsystemy, które tworzą następującą strukturę funkcjonalną:

Poszczególne podsystemy opisywać będziemy w kolejnych artykułach - zachęcamy do śledzenia Mobilnej Gdyni!

[materiały i zdjęcia: ZDIZ]

 


 

Czytaj więcej:

 

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: