Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Gdyńskie Centrum Sterowania i Zarządzania Ruchem TRISTAR gotowe!

Centrum Sterowania Ruchem systemu TRISTAR w Gdyni

Centrum znajduje się w siedzibie ZDiZ w Gdyni przy ul. 10 Lutego 24 i jest częścią systemu TRISTAR. To.jednocześnie koniec II etapu projektu pn. „Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR" na terenie Gdyni, Sopotu i Gdańska.

W Centrum, operatorzy zarządzać będą ruchem drogowym i transportem publicznym w Gdyni. W ramach II etapu projektu, który dotyczył wyłącznie Gdyni, w Centrum zainstalowano skomplikowane i nowoczesne oprogramowanie do zarządzania ruchem, powstał system kamer nadzoru wizyjnego, a.także nowocześnie wyposażona serwerownia.

[kliknij tutaj, aby pobrać podstawowe informacje dot. funkcjonowania systemu]

W ramach etapu wybudowano również 11 km kanalizacji teletechnicznej wraz ze światłowodami oraz zmodernizowano 16 gdyńskich skrzyżowań, które już  włączono do systemu. Trwa kalibrowanie systemu, choć już obserwuje się kilkuprocentową poprawę w przepustowości.
 
Wartość prac wykonanych w II etapie projektu to ponad 29 mln zł brutto.
 
W pozostałych dwóch etapach zmodernizowane zostaną i włączone do systemu kolejne 44 gdyńskie skrzyżowania. System zostanie rozbudowany o kolejne moduły i funkcje, np. tablice zmiennej treści informujące o warunkach ruchu i.czasach dojazdu do wybranych punktów w Trójmieście, tablice informacji parkingowej określające ilość dostępnych miejsc do parkowania, tablice informacyjne na przystankach komunikacji zbiorowej, terminale informacji dla pasażerów transportu zbiorowego, a także fotorejestratory prędkości i przejazdu na czerwonym świetle.

TRISTAR to największy, koordynowany przez Gdynię, partnerski projekt o charakterze metropolitalnym, realizowany przez Gdańsk, Gdynię i Sopot. System ma zrewolucjonizować poruszanie się po aglomeracji. Swoim zasięgiem obejmie ok. 150 trójmiejskich skrzyżowań. Dzięki systemowi i właściwemu sterowaniu światłami samochody zamiast stać w.korkach w godzinach szczytu, będą mogły poruszać się ze stałą prędkością, co ma znacznie skrócić czas przejazdu głównymi arteriami aglomeracji.
 
Wartość całej inwestycji to prawie 134 mln zł brutto (Gdynia - prawie 58 mln zł, Sopot - ponad 6,5 mln zł, Gdańsk - ponad 69 mln zł), z czego 85% kosztów kwalifikowalnych pokrywa unijna dotacja.
 
Zakończenie prac planowane jest na 31 grudnia 2013 r., a całego projektu, po regulacjach systemu i pomiarach kontrolnych, w pierwszej połowie 2014 r.  

[zdjęcie: materiały ZDIZ]

lub zaloguj się przez:

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."