Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.
Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.
Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.
Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.
Poniżej prezentujemy pierwszy z serii artykułów nt. systemu Tristar oraz poszczególnych jego podsystemów, które publikować będziemy na naszej stronie internetowej. Czym jest system Tristar i jakie są jego funkcje, cele, założenia? Zachęcamy do lektury!
Na skrzyżowaniu ulic Władysława IV i 10 Lutego od 3 kwietnia wdrożono nowy program sygnalizacji. Zmiany te pozwoliły usprawnić ruch na skrzyżowaniu, a także poprawić warunki ruchu pieszego. Jak wygląda nowy program sygnalizacji?
Centrum Sterowania Ruchem systemu TRISTAR posiada oprogramowanie do monitorowania pracy sygnalizacji w czasie rzeczywistym. Dzięki niemu operatorzy mogą na bieżąco analizować pracę każdego skrzyżowania, m.in. poprawność wyświetlanych sygnałów drogowych, czy też pracę czujników wykrywających pojazdy.
Prace budowlane związane z budową systemu TRISTAR zbliżają się ku końcowi. Do wybudowania zostały Tripplannery, czyli tzw. infokioski, znaki i tablice zmiennej treści na Trasie Kwiatkowskiego (łącznie 4 urządzenia), a także olicznikowanie parkingu przed Urzędem Miasta. W zakresie prac związanych ze skrzyżowaniami, do realizacji pozostała modernizacja sygnalizacji na skrzyżowaniach Janka Wiśniewskiego - Energetyków oraz Janka Wiśniewskiego - Estakada. W systemie są już widoczne wszystkie skrzyżowania poza skrzyżowaniami wymienionymi powyżej oraz skrzyżowaniem Estakada - Hutnicza.
W Gdyni wybudowane zostały już wszystkie znaki System Informacji Parkingowej. Łącznie na terenie miasta zlokalizowano 7 urządzeń kierujących na 4 parkingi miejskie: