Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Kask ochronny – kto musi z niego korzystać?

Kask ochronny

Wiele osób dorosłych jeżdżących na rowerze, zastanawia się czy podczas jazdy musi mieć założony kask ochronny. A jeśli nie one, to czy dzieci będące pod ich opieką są zobligowane do ich używania. W tym artykule chcielibyśmy Państwu przedstawić, co na ten temat mówi Prawo o ruchu drogowym.

Prawo o ruchu drogowym (art. 40 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.) zobowiązuje do używania hełmów ochronnych w czasie jazdy:

kierujących i wszystkich pasażerów motocykli, motorowerów i czterokołowców*

Istotne jest, aby kaski spełniały wymagane warunki techniczne. Prawo zwalnia z obowiązku korzystania z kasków kierujących oraz pasażerów tych motocykli, które fabrycznie zostały wyposażone w pasy bezpieczeństwa oraz czterokołowców fabrycznie wyposażonych w nadwozie zamknięte i pasy bezpieczeństwa.

Kara za złamanie przepisu obowiązku używania hełmów ochronnych może być dotkliwa i uszczuplić nasz portfel nawet do 3 tys. złotych.

W Polsce, bez względu na wiek rowerzysty, obowiązujące przepisy nie nakazują używania kasków. W kilku europejskich krajach obowiązek ten został wprowadzony dla dzieci w określonym wieku.


 *Czterokołowiec – pojazd samochodowy przeznaczony do przewozu osób lub ładunków, z wyłączeniem samochodu osobowego, ciężarowego i motocykla, którego masa własna nie przekracza w przypadku przewozu rzeczy 550kg oraz 400kg w przypadku przewozu osób (art. 2 §42b).

[zdjęcie tytułowe: © Andrey Armyagov - Fotolia.com]

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: