Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Nowa trakcja pomoże dotrzeć trolejbusom na północ

Trolejbusy będą mogły wrócić do kursowania do północnych dzielnic Gdyni. PKT rozstrzygnęło przetarg na przebudowę sieci trakcyjnej, która m.in. po postawieniu nowych słupów w ul. Janka Wiśniewskiego umożliwi trolejbusom dojazd na bateriach aż do Obłuża. To ważny element rozwoju zeroemisyjnego transportu w Gdyni.

Najpierw zmiany w istniejącej sieci trakcyjnej, później zakup nowych pojazdów, a docelowo – zeroemisyjne, regularne kursy do północnych dzielnic Gdyni. Za około 812 tysięcy złotych wyłoniona w przetargu firma Inex przebuduje na zlecenie Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej fragment trakcji w pobliżu Węzła Ofiar Grudnia 70'.

Odsłony: 177 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Rower w autobusie – nowe zasady

Rower

Od środy, 26 czerwca zostają wprowadzone nowe zasady przewozu rowerów autobusami i trolejbusami gdyńskiej komunikacji miejskiej. Kilkumiesięczne obrady specjalnie powołanego zespołu przyniosły rozwiązanie, które MKZG przyjął już jako rekomendację dla wszystkich gmin. Osoby na wózkach i z wózkami będą miały priorytet przed rowerami.

W zespole, który prowadził dialog na temat zmian znaleźli się zarówno kierowcy, jak i sami rowerzyści, a także społecznicy, rodzice, związkowcy i przedstawiciele komunikacji miejskiej. To odpowiedź miasta na zgłaszane wcześniej przez obie strony trudności.

Odsłony: 1259 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Trolejbusem do Demptowa

Atobus Demptowo

Dobra wiadomość dla mieszkańców Demptowa – od poniedziałku, 17 czerwca rusza nowa linia 34 łącząca dzielnicę ze Śródmieściem Gdyni! Dodatkowo będzie obsługiwana przez nowoczesne, ekologiczne trolejbusy, które wykorzystają wbudowane baterie.

Z Demptowa do Śródmieścia

Pojedzie średnio co pół godziny i da mieszkańcom Demptowa możliwość bezpośredniego, szybkiego i ekologicznego dostania się do centrum Gdyni. W przyszłym tygodniu oficjalnie startuje nowa linia pod numerem 34, która będzie obsługiwana przez trolejbusy, a „demptowską" część trasy pokona na wbudowanych bateriach. Do tego ominie ewentualne korki, jadąc nowymi buspasami. To wyczekiwana przez mieszkańców alternatywa dla innych środków transportu.

Odsłony: 310 Komentarz (0)

Czytaj więcej

O krok bliżej do kolei na Obłuże i Oksywie

Gdynia Północ

Wiemy już, kto wykona dokumentację przygotowawczą dla włączenia północnych dzielnic Gdyni w system kolei aglomeracyjnej. PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawcę na jej wykonanie spośród 6 ofert. Zwycięzcą w przetargu nieograniczonym okazała się spółka Multiconsult Polska z siedzibą w Warszawie.

Biuro projektowe Multiconsult opracuje dokumentację przygotowawczą dla projektu, który uzyskał dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Chodzi o projekt pod nazwą „Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu: „Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii". Dokumentacja przygotowawcza powinna być gotowa do końca października.

Odsłony: 333 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Kontrabuspas na Chwarznieńskiej jeszcze w tym roku

Chwarznieńska - kontrabuspas

Już został ogłoszony przetarg na budowę bardzo innowacyjnego rozwiązania, który usprawni ruch na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej do centrum Gdyni w godzinach porannego szczytu - pod warunkiem, że wybierzemy autobus zamiast samochodu. To rozwiązanie to tak zwany kontrabuspas, czyli zmienna organizacja ruchu na jezdni prowadzącej z Witomina do Chwarzna-Wiczlina, która pozwoli autobusom na jazdę pod prąd. Skróci to czas przejazdu o około 10 minut. Zakładany termin zakończenia robót to koniec listopada 2019 roku.

- Ogłoszenie przetargu, dokładnie 7 dni po podpisaniu umowy na dofinansowanie projektu, jest odpowiedzią na oczekiwania mieszkańców, aby rozwiązanie zostało wdrożone jak najszybciej. Na oferty czekamy do 17 czerwca. Potencjalni wykonawcy muszą się wykazać odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza w sferze instalacji urządzeń telekomunikacyjnych. Przypomnę, że na to zadanie pozyskaliśmy dofinansowanie z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych w wysokości ponad 2 miliony złotych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.

Odsłony: 281 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Więcej artykułów…