Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


CH4LLENGE

Projekt CH4LLENGE dostarcza innowacyjnych, praktycznych i transferowalnych rozwiązań w zakresie działań związanych z procesem planowania zrównoważonego transportu miejskiego: włączania interesariuszy w proces planowania, współpracy pomiędzy instytucjami, opracowania pakietu efektywnych działań oraz metodologii monitoringu i oceny poszczególnych procesów.

Czytaj więcej

CIVITAS DYN@MO

CIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w.ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS (finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej).

Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności, oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami.

Czytaj więcej

FLOW

W maju 2015 r. Gdynia przystąpiła do FLOW (Furthering Less congestion by creating Opportunities for more Walking and cycling) - trzyletniego projektu dofinansowanego z programu Horyzont 2020 Unii Europejskiej.

Konsorcjum projektu tworzone jest przez miasta Gdynię, Budapeszt, Dublin, Lizbonę, Monachium, Sofię oraz znane, europejskie instytucje działające na rzecz rozwoju zrównoważonego transportu (m.in. POLIS, Walk21, PTV).

Czytaj więcej

Segment

segment

SEGMENT to trzyletni projekt (2010-2013), który miał na celu sprawdzenie wpływu marketingowej segmentacji rynku na przekonywanie ludzi do zmiany zachowań oraz zmotywowania ich do korzystania z mniej energochłonnych środków transportu. Projekt koncentrował się na “punktach zwrotnych w życiu”, które skłaniają ludzi do zakwestionowania swoich dotychczasowych przyzwyczajeń transportowych. W ramach projektu wykorzystano segmentację rynkową, aby powiększyć korzystny wpływ kampanii marketingowych ukierunkowanych na zarządzanie mobilnością.

Czytaj więcej

ENTER.HUB

enterhub logoDnia 1 lutego 2013 roku w Gdyni rozpoczęto realizację europejskiego projektu ENTER.HUB (European Network exploiting Territorial Effects of Railway Hubs and their Urban Benefits). Projekt promuje węzły kolejowe o znaczeniu regionalnym/ kolei dużych prędkości jako siłę napędową dla zrównoważonego, ekonomicznego, kulturowego i społecznego rozwoju miast średniej wielkości. 

Czytaj więcej

Freight TAILS

Logo FT3 maja br. Gdynia przystąpiła do realizacji projektu unijnego pn. "Freight TAILS - delivering Tailored Approaches for Innovative Logistics Solutions".

Projekt uzyskał dofinansowanie z Programu URBACT III, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).

Celem projektu Freight TAILS jest przede wszystkim stworzenie efektywnego i zrównoważonego systemu dystrybucji miejskiej. Efektem projektu ma być opracowanie Lokalnego Planu Działań dla punktów o dużym zapotrzebowaniu transportowym w Śródmieściu Gdyni (Gdyńska Hala Targowa, ul. Świętojańska, ul. Starowiejska) z pomocą doświadczonego eksperta z Politechniki Gdańskiej oraz grupy zadaniowej interesariuszy.

Czytaj więcej

Trolley

Projekt Trolley był realizowany w latach 2010-2013, w ramach programu Central Europe. Projekt miał na celu promocję trolejbusów jako czystego i najbardziej ekonomicznego środka transportu w miastach i regionach Europy Centralnej.

Czytaj więcej