Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Projekt CoBiUM

Głównym celem projektu CoBiUM - Cargo Bikes in Urban Mobility - jest zmniejszenie ruchu samochodowego i hałasu na obszarach miejskich poprzez poprawę zrównoważonych usług transportowych - lepsze zrozumienie potencjału i potrzeb zmiany rodzaju transportu na rowery cargo.

Najważniejszymi działaniami projektu jest stworzenie oferty innowacyjnych i trwałych rozwiązań, zachęcających gminy na obszarze Południowego Bałtyku do włączania rowerów cargo do miejskich koncepcji mobilności, badanie potrzeb i ocena rozwiązań dla pilotażu w celu dostosowania go do miast będących na różnych etapach wdrażania miejskiej polityki rowerowej, a także przeprowadzenie inwestycji pilotażowych skoncentrowanych na korzystaniu z rowerów cargo w trzech obszarach (prywatnym, komunalnym i biznesowym) oraz opracowanie poradnika zawierającego strategie i porady do implementacji polityki rowerowej opartej na rowerach cargo.

Czytaj więcej

Rowery cargo już w akcji

Cargo CzerwonyPiec

Pierwsi gdyńscy przedsiębiorcy korzystają już z elektrycznych rowerów towarowych. Pracownicy pizzerii „Czerwony piec" będą testować ich możliwości. Rowery cargo posłużą im do przewożenia różnego rodzaju produktów i towarów między lokalami. Chęć wypożyczenia pojazdów mogą zgłaszać także inne firmy z Gdyni.

Gdynia kupiła 10 elektrycznych rowerów towarowych, tzw. e-cargo bikes. Wszystko dzięki dofinansowaniu z unijnego projektu CoBiUM (Cargo Bikes in Urban Mobility) z programu Interreg Południowy Bałtyk. Na razie mogą z nich korzystać gdyńscy przedsiębiorcy. Miasto zachęca do tego, żeby testowali je w codziennej działalności.

– To duża innowacja i kolejny krok w ramach mobilnej Gdyni. Chcemy, żeby do korzystania z rowerów zachęcać nie tylko osoby indywidualne, ale również przedsiębiorców, którzy na krótkich dystansach, w obrębie Śródmieścia, gdzie ruch jest duży, mogli dowieźć towar szybciej, sprawniej i ekologicznie – mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.

Czytaj więcej

Cargo rowery coraz bliżej

P9171658

Do końca sierpnia do gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni trafi 10 rowerów Cargo, czyli przeznaczonych do przewozu towarów i osób. Wszystko dzięki obecności Gdyni w projekcie CoBiUM. Będą mogły z nich korzystać szkoły, przedszkola, kurierzy urzędowi, służby komunalne, patrole interwencyjne zarządu dróg, będą mogły je również wypożyczać firmy prywatne działające na terenie Gdyni.

Do Gdyni trafi 10 rowerów, pięciu różnych rodzajów*. Będzie można sprawdzić, który z nich najbardziej pasuje do profilu prowadzonej działalności i najbardziej sprawdza się w gdyńskich warunkach. Rowery będą dwukołowe lub trzykołowe. Przestrzeń bagażowa w niektórych będzie zamykana, służąca do przewozu towarów albo otwarta, w której można przewozić np. dzieci na dedykowanych siedziskach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa.

Czytaj więcej

Cargo rowerami po mieście

P9171658

Mamy to! W ciągu najbliższych 3 lat Gdynia będzie realizowała europejski projekt – CoBiUM popularyzujący korzystanie z cargo rowerów. Nasze miasto jest członkiem zwycięskiego konsorcjum, które właśnie uzyskało dofinansowanie z programów zewnętrznych.

– W ramach projektu CoBiUM, Gdynia ma zamiar zaangażować się w badanie i prowadzenie działań pilotażowych wśród pracowników jednostek samorządowych oraz przedsiębiorców na terenie ścisłego centrum miasta w powiązaniu z projektem unijnym Freight TAILS dotyczącym systemu dostaw w Śródmieściu. W planach jest również zakup cargo rowerów – mówi Alicja Pawłowska, kierownik Referatu Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.

Czytaj więcej

Z towarami? Rowerami - Gdyński e-Rower Towarowy dla lokalnych przedsiębiorców, instytucji i organizacji pozarządowych

Cargo rowery bulwar

Prowadzisz działalność gospodarczą na terenie Gdyni? A może jesteś członkiem organizacji pozarządowej? Uważasz, że rower towarowy ze wspomaganiem elektrycznym (e-cargobike) przyda Ci się w Twojej pracy lub realizacji działań? Gdynia wypożycza lokalnym przedsiębiorcom, instytucjom i organizacjom pozarządowym rowery towarowe. I to bezpłatnie!

Dzięki realizacji i dofinansowaniu z unijnego projektu CoBiUM (Cargo Bikes in Urban Mobility) z programu Interreg Południowy Bałtyk, Gdynia zakupiła 10 elektrycznych rowerów towarowych (e-cargo bikes), które są przeznaczone dla gdyńskich przedsiębiorców. Każdy zainteresowany może je wziąć w użyczenie do 28 dni kalendarzowych.

Rowery można brać w użyczenie przez cały rok. Usługa wystartowała 9 listopada 2018 roku.

Czytaj więcej

Nadjeżdżają rowery cargo

cargo

Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na dostawę rowerów towarowych cargo z napędem elektrycznym. Rowery będą niezbędne do realizacji zadań projektu unijnego CoBiUM – Cargo Bikes in Urban Mobility. Wszystko po to, aby zwiększyć wykorzystanie roweru cargo jako ekologicznego środka transportu.

Zamówienie obejmuje:

  • dostawę roweru dwukołowego z przestrzenia bagażową z przodu (część 1),
  • dostawę dwóch rowerów dwukołowych z przestrzenią bagażową z przodu, zamykaną od góry (część 2),
  • dostawę roweru trójkołowego z przestrzenią bagażową nad przednią osią dwukołową (część 3),
  • dostawę trzech rowerów trójkołowych z przestrzenią bagażową nad przednią osią dwukołową, z otwieraną ścianą przednią (część 4),
  • dostawę trzech rowerów trójkołowych z przestrzenią bagażową nad przednią osią dwukołową, zamykaną od góry (część 5).

Czytaj więcej