Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


W jakich lokalizacjach warto zamontować stojaki rowerowe i samoobsługowe stacje naprawy rowerów?

stojaki plaza 1


stojak trapez

Wraz z rozwojem ruchu rowerowego Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni stopniowo zwiększa liczbę miejsc parkingowych dla rowerów, jak również wprowadza udogodnienia dla rowerzystów w postaci samoobsługowych stacji naprawy rowerów.

stojak uW Gdyni stosowane są stojaki poręczowe, umożliwiające przypięcie dwóch rowerów – w Śródmieściu mają one kształt trapezu, zaś poza Śródmieściem – kształt odwróconego U.

Z kolei stacje naprawy to stalowe urządzenia wyposażone w pompkę oraz narzędzia do samodzielnego serwisowania roweru w przestrzeni publicznej.

W ciągu ostatnich dwóch lat wiele miejsc zgłoszonych przez mieszkańców udało się zagospodarować tworząc nowe stanowiska parkingowe dla rowerzystów. Aktualnie zamontowanych jest 1117 stojaków rowerowych umożliwiających przypięcie 2378 rowerów. Dodatkowo w 6 lokalizacjach funkcjonują samoobsługowe stacje naprawy rowerów. Kontynuując współpracę, zachęcamy, by w dalszym ciągu wskazywać własne propozycje lokalizacji stojaków. Można również zgłaszać miejsca, w których warto by było ustawić stacje naprawy rowerów.

W powyższych celach została stworzona mapa, na której znajdują się trzy oznaczenia:

parking znak - istniejące parkingi rowerowe,

stacja row znak - istniejące stacje naprawy rowerów,

lokalizacje znak - lokalizacje, w których zaproponowano ustawienie nowych stojaków rowerowych lub stacji naprawy rowerów.

Zgłoszenia można dokonać na dwa sposoby:

mapa stacje

  1. Za pomocą ogólnodostępnego narzędzia internetowego (konieczne jest wcześniejszezalogowanie na konto google), dostępnego po kliknięciu w miniaturkę mapy:
    • Po włączeniu przycisku "EDYTUJ" po lewj stronie, należy użyć znacznika znacznikznajdującego się w lewym górnym rogu obszaru roboczego, a następnie wskazać miejsce na mapie.
    • Bardzo prosimy, by stosować tylko jeden rodzaj ikony: znacznik 3. Ułatwi nam to weryfikację nowych zgłoszeń.
    • W tytule zgłoszenia należy wpisać pobliski obiekt, adres lub miejsce docelowe, zaś w opisie liczbę potrzebnych wg Państwa stojaków (1 stojak = 2 stanowiska do parkowania rowerów) lub proponowaną stację naprawy rowerów.
  2. Za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Zarządu Dróg i Zieleni (www.zdiz.gdynia.pl). Po wybraniu zakładki "Kontakt" znajdującej się górnej części strony, należy uzupełnić formularz, m.in. wpisując w temacie "Stojaki" lub "Stacje naprawy".

Przy wskazywaniu propozycji lokalizacji miejsc parkingowych oraz stacji naprawy należy przestrzegać następujących warunków:

  1. Stojaki/stacje, o których mowa, mogą być zamontowane tylko na terenach ogólnodostępnych, zwłaszcza w pasach drogowych, w punktach możliwej koncentracji ruchu rowerowego lub przy trasach służących celom transportowym.
  2. Prosimy nie nadsyłać propozycji lokalizacji w podwórkach kamienic lub w miejscach, do których prowadzą zamykane bramy.
  3. Zalecany jest wybór miejsc wspierających lokalne usługi (osiedlowe sklepy, przychodnie, urzędy lub inne obiekty i instytucje publiczne mające na celu zachętę rowerzystów do skorzystania z roweru w drodze do pracy czy miejsca, w którym mogą skorzystać z danej usługi). W związku z tym prosimy nie zgłaszać lokalizacji w otoczeniu dużych sklepów sieciowych (np. Biedronka).
  4. Wskazane lokalizacje powinny (w miarę możliwości) uwzględniać montaż stojaków/stacji do utwardzonego podłoża.
  5. Należy opisać miejsce, w którym proponujemy ustawienie stojaków/stacji (można również dołączyć fotografię okolicy).
  6. Warto podać ogólne powody, dla których uważacie Państwo, że stojak rowerowy/stacja naprawy przyda się w proponowanym przez Państwa miejscu.

Propozycje lokalizacji stojaków rowerowych oraz stacji do serwisowania rowerów można zgłaszać cały czas. Będą one na bieżąco weryfikowane przez pracowników ZDiZ. Wskazanie miejsca spełniającego powyższe warunki nie oznacza, że stojaki/stacje zostaną w nim ustawione. Ostateczna decyzja będzie uzależniona m.in. od wyników weryfikacji oraz niezbędnych uzgodnień lokalizacyjnych.

Parking rowerowy przy MMW

Parking rowerowy przy Muzeum Marynarki Wojennej.

Parking rowerowy przy IXLO

Parking rowerowy przy IX Liceum Ogólnokształcącym.

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez:

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Przedstawiamy sylwetki kolejnych autorów nominowanych do tegorocznej Nagrody Literackiej Gdynia - tym razem kategor… https://t.co/CGNOLWbM3J

by Gdynia

RT @ArkaGdyniaSSA: 🕘 Koniec meczu. Niestety, wrócimy z Krakowa bez zdobyczy punktowej. 📆 Kolejne spotkanie Arka rozegra #wGdyni z Górnikiem…

by Gdynia