Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Koleją do gdyńskiego portu

Gdynia Port

To ważna wiadomość dla wszystkich gdynian i całej branży logistyczno-transportowej – spółka PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęła przetarg na prace związane z przebudową kolejowej infrastruktury przy gdyńskim porcie. Za niemal 1,5 miliarda złotych Budimex przebuduje stację kolejową, jej infrastrukturę i pobliskie linie, co pozwoli na przeniesienie części transportu na tory.

Gdynia Port – tak nazywa się stacja kolejowa, która razem z odcinkami linii 201, 228, 723, 724, 725 i 961 oraz infrastrukturą towarzyszącą doczeka się dużej przebudowy. Główny cel to poprawa dostępu do Portu Gdynia, który będzie mógł w większej mierze korzystać z transportu kolejowego – korzystnego i dla firm, i dla mieszkańców, bo odciążającego najważniejsze drogowe arterie Gdyni.

Budimex wygrywa przetarg

Spółka odpowiedzialna za przebudowę, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała o rozstrzygnięciu przetargu. Najkorzystniejszą ofertę złożył Budimex, który za wykonanie całości prac otrzyma blisko 1,5 miliarda złotych netto. Zgodnie z warunkami przetargu, po podpisaniu umowy wykonawca będzie musiał zmieścić się w terminie do 30 miesięcy. Tym samym zakończenie przebudowy powinno nastąpić nie szybciej niż w 2022 roku.

Nazwa całego projektu to „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni". Co zmieni się w ramach prac? Wykonawca zajmie się m.in. nawierzchnią kolejową z podtorzem i odwodnieniem, pojawią się nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i systemy telekomunikacyjne, przebudowy doczeka się też sieć trakcyjna z zasilaniem oraz obiekty inżynieryjne.

Kolej odciąży drogi

Prace obejmą wymienione wcześniej odcinki linii kolejowych, które łączą gdyński port z Oksywiem, Chylonią czy Gdynią Główną. Co najważniejsze, pozytywne efekty, w tym zmniejszenie natężenia transportu kołowego odczują sami gdynianie – szczególnie ci, który często poruszają się między północną i południową częścią miasta. To ważne w kontekście planów Portu Gdynia, które zakładają m.in. budowę portu zewnętrznego, który pozwoli na zwiększenie ilości przeładowywanych towarów, ponadto trwa poszerzanie wejścia do portu. Te działania wymagają też sporego zaplecza transportowego.

- Poprawi się transport kolejowy. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego – informuje zespół prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przypomnijmy, że pierwszy przetarg na to zadanie został ogłoszony w maju 2018 roku, jednak wówczas oferty znacznie przekroczyły zakładany przez inwestora budżet. Przy drugim podejściu kwoty zaproponowane przez oferentów również były zbyt wysokie, ale wraz z początkiem roku ogłoszono dodatkowo aukcję elektroniczną. W ten sposób udało się wynegocjować z wykonawcą zejście z ceny i ostatecznie rozstrzygnięto przetarg.

Fot.: MGGP Aero / gdynia.polska3d.pl
Autor: K. Złoch
Źródło: gdynia.pl

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: