Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Rozstrzygnięcie przetargu na budowę Węzła Chylonia

wezel chylonska1

Na początku czerwcu tego roku informowaliśmy, że w przetargu na budowę Węzła Chylonia złożone zostały trzy oferty. 30 lipca została wybrana najkorzystniejsza z nich, opiewająca na kwotę 45,799 mln złotych brutto, złożona przez konsorcjum firm Roverpol, sp. z o.o i Rover Infraestructures S.A.

- To jeden z najważniejszych projektów infrastrukturalnych, które realizuje Miasto Gdynia dla mieszkańców Chyloni i Cisowej. Konsekwentnie stawiamy na poprawę jakości życia i na inwestycje, poprawiające skomunikowanie dzielnic. Cieszę się, że kolejna, duża inwestycja jest realizowana w naszym mieście. Następne, po zakończeniu spraw formalnych, rozpoczniemy jeszcze w tym roku - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

- Chylonia i Cisowa to jedne z największych dzielnic Gdyni, łącznie mieszka tam ponad 34 tysiące osób. Dzięki tej inwestycji Plac Dworcowy zmieni się nie do poznania. Stanie się miejscem przyjaznym dla tych wszystkich, którzy zdecydują się zostawić samochód na podziemnym parkingu i skorzystać z SKM-ki lub naszych trolejbusów i autobusów – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

- Powtórzenie przetargu było dobrym krokiem. Tym razem skutecznie wyłoniliśmy Wykonawcę. Doświadczenie i potencjał polsko-hiszpańskiego konsorcjum gwarantują, że będziemy zadowoleni z finalnego efektu tej inwestycji. Rover Grupo jest ekspertem, jeśli chodzi o budowę tuneli podziemnych dla kolei, autostrad i wiaduktów i spółki tej grupy są obecne od wielu lat na polskim rynku realizacji inwestycji infrastrukturalnych. O ile pozostali oferenci nie złożą odwołań, umowa zostanie szybko podpisana - dodaje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Oferta konsorcjum spółek Roverpol sp. z o.o. i Rover Infraestructures S.A. spełniła wszystkie wymagania Zamawiającego i została wybrana zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych na podstawie kryteriów oceny ofert, zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

  • 60 % cena oferty brutto,
  • 10 % okres udzielonej gwarancji i rękojmi,
  • 15 % okres wykonania,
  • 15 % doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia

Wykaz złożonych ofert, wraz z przyznaną im punktacją, jest dostępny tutaj.

Zakres prac projektu „Utworzenie Węzła Integracyjnego Chylonia" obejmuje całkowitą przebudowę Placu Dworcowego, budowę nowego parkingu podziemnego, budowę ścieżki rowerowej na Kartuskiej i przebudowę sieci trakcyjnej dla trolejbusów.

Wartość projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego planowana jest budowa węzła Chylonia, wynosi ok. 66 mln zł. Dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 wynosi około 40 mln zł.

FE POIS poziom pl-1 rgb

Autor: G. Pilarczyk
Źródło: gdynia.pl

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: