Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Zatoki autobusowe w Gdyni dostępniejsze dla osób niepełnosprawnych

Takie przystanki autobusowe mają tylko dwa miasta w Polsce - Słupsk i Gdynia. Dzięki dobiegającej końca modyfikacji, korzystające z komunikacji miejskiej osoby z niepełnosprawnością, a Zatoki autobusowe w Gdyni dostępniejsze dla osób niepełnosprawnych / fot. Sebastian Drausaltakże starsze lub z wózkami, mogą łatwiej wsiadać i wysiadać z autobusów oraz trolejbusów. Do tej chwili wyremontowano w naszym mieście już 27 zatok, ostatnich 5 przejdzie całkowitą metamorfozę do końca 2015 roku.

Magia nowych, profilowanych przystanków polega na tym, że są wyposażone w specjalne krawężniki. Kierowcy ZKM mogą bez obaw o zniszczenie opony, czy też felgi na nie najechać, tym samym stanąć tuż przy krawędzi. Po obniżeniu zawieszenia, czyli tak zwanym przyklęku, podłoga pojazdu zrównuje się z nawierzchnią chodnika. Gdyński tabor w 100% jest niskopodłogowy i teraz w pełni możemy wykorzystać jego zalety - tłumaczy Pełnomocnik Prezydenta Gdyni ds. Osób Niepełnosprawnych Beata Wachowiak-Zwara.

Oprócz krawężników z polimerobetonu w nowych zatokach zastosowane zostały fakturowane płytki w kontrastowych kolorach nakierowujące do wejścia i ostrzegające osoby niewidome oraz niedowidzące o zbliżaniu się do krawędzi peronu przystankowego. Dodatkowo, podczas remontów wymieniona została nawierzchnia zatoki - kostkę betonową i asfalt zastąpił beton, który nie odkształca się pod wpływem temperatury lub ciężaru pojazdów.

W nowej technologii wyremontowano już 27 zatok autobusowych. Są to między innymi:

  • ul. Gryfa Pomorskiego - 4 zatoki
  • ul. Unruga - 3 zatoki
  • ul. Płk. Dąbka - 2 zatoki
  • al. Zwycięstwa - 2 zatoki
  • ul. Morska - 7 zatok
  • ul. Rolnicza - 3 zatoki
  • ul. Wielkopolska - 3 zatoki
  • ul. Warszawska - 2 zatoka
  • ul. Władysława IV - 1 zatoka

Jeszcze w 2015 roku wyremontowane zostaną zatoki w alei Zwycięstwa, przy ul. Harcerskiej (2 zatoki), przy ul. Nawigatorów na kierunku centrum (1 zatoka) oraz przy ul. Jaskółczej (2 zatoki). Koszt inwestycji to 2 700 000 zł.

[źródło: gdynia.pl, zdjęcie tytułowe: Sebastian Drausal]

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: