Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Kolej na północ: ruszył pierwszy przetarg

Północna Gdynia

Po wcześniejszej informacji o przyznaniu unijnego dofinansowania, ruszył już przetarg na dokumentację przygotowawczą dla projektu połączenia kolejowego na północne dzielnice Gdyni. PKP PLK na oferty czeka do 8 kwietnia. Tym samym za nami kolejny formalny krok w kierunku kolei m.in. do Obłuża i Oksywia.

Dokładnie 8 kwietnia minie termin składania ofert w przetargu ogłoszonym przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Poszukiwana jest firma, która opracuje dokumentację przygotowawczą dla włączenia północnych dzielnic Gdyni w system miejskiej kolei. Dzięki projektowi poprawi się komunikacja dla mieszkańców między innymi Pogórza, Obłuża, Oksywia i Babich Dołów, ale też np. sąsiedniego Kosakowa.

To kolejny formalny krok, po niedawnym przyznaniu wsparcia finansowego z unijnych środków na opracowanie dokumentacji. To pierwszy ważny element na drodze do połączenia północy Gdyni z już istniejącą siecią torów kolejowych. Sama dokumentacja będzie podstawą do późniejszych prac nad projektem budowlanym i modernizacją linii.

– Cieszymy się, że rozbudowa kolei na północ będzie realizowana. To dla nas i mieszkańców północnych dzielnic Gdyni niezwykle dobra wiadomość – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

PKP PLK oszacowała koszt dokumentacji na około 2,6 mln zł. Prace mają się rozpocząć w połowie 2019 roku i potrwają maksymalnie do końca 2020 roku. W ramach dokumentacji zostaną wykonane szczegółowe inwentaryzacje linii, a następnie opracowane studium wykonalności uwzględniające zakres i koszty robót. Jej sporządzenie pozwoli wybrać najbardziej korzystny wariant przeprowadzenia planowanych prac.

Umożliwi także rozpoczęcie przygotowań do budowy Północnej Kolei Aglomeracyjnej - połączenia kolejowego wykorzystującego w dużej mierze istniejącą infrastrukturę kolejową dla powiązania centrum Gdyni i dzielnic północnych.

Przypomnijmy też, że już w 2016 roku gdyńska Rada Miasta uchwaliła Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej. To konkretny plan działań, wśród których było m.in. opracowanie „Wstępnego studium wykonalności dla kontynuacji projektu Pomorska Kolej Metropolitalna celem obsługi północnych dzielnic Gdyni i Kosakowa". W oparciu o powyższy dokument miasto podjęło współpracę z PKP PLK S.A. w celu realizacji projektu i zgłosiło potrzebę budowy kolei na północ Gdyni do planów strategicznych PLK. PKP, dzięki współpracy z Gdynią, ubiegało się o przyznane wsparcie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na opracowanie studialnej dokumentacji przedinwestycyjnej.

Autor: K. Złoch
Źródło: gdynia.pl

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: