Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Koncepcja przebudowy ul. Nauczycielskiej na Witominie. Czas na uwagi mieszkańców

Witomino-Nauczycielska

O tym, jak w ramach rewitalizacji Witomina zmienią się okolice ulicy Nauczycielskiej, będzie można dowiedzieć się 31 lipca (środa), o godzinie 17, w Klubie Seniora Witomino przy ul. Widnej 8, podczas spotkania z udziałem m.in. projektantów. Do przedstawionej koncepcji przebudowy – a ta zakłada m.in. uspokojenie ruchu - swoje uwagi będzie mógł zgłosić każdy uczestnik.

Mieszkańcy Witomina, dzięki rewitalizacji zachodniej części dawnej „Radiostacji" odczują wyraźną poprawę jakości życia oraz bezpieczeństwa. Stanie się to między innymi po przebudowie odcinka ulicy Nauczycielskiej, prowadzącego od skrzyżowania z ulicą Pogodną, do wejścia na teren leśny.

Końcowy odcinek ulicy Nauczycielskiej za skrzyżowaniem z ulicą Pogodną w kierunku wejścia do lasu służy głównie mieszkańcom budynków wielorodzinnych. Specyfika tego odcinka ulicy, przejawiająca się w braku skrzyżowań znalazła odzwierciedlenie w propozycjach projektowych.

Odsłony: 219 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Nowe drogi rowerowe w ważnych punktach miasta

9288082c23c9e278f4766dcc23ca39e7

Przybliża się realizacja ważnych inwestycji rowerowych w strategicznych punktach miasta. Chodzi o budowę trzech fragmentów drogi rowerowej: w obrębie Wzgórza Św. Maksymiliana, w Śródmieściu na ul. 10 Lutego i Władysława IV oraz przy Uniwersytecie Morskim. Poznaliśmy właśnie firmy, które stanęły do przetargu dotyczącego wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej.

Inwestycja zakłada budowę trzech dróg rowerowych w ważnych miejscach Gdyni. Nowe ścieżki dla rowerzystów powstaną w obrębie Wzgórza Św. Maksymiliana na ul. Władysława IV i alejach Zwycięstwa i Piłsudskiego, przy Uniwersytecie Morskim oraz na ul. 10 Lutego i Władysława IV na odcinku od ul. Szkolnej do ul. Armii Krajowej.

Odsłony: 117 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Dlaczego właśnie rower? Projekcja i dyskusja w gdyńskim UrbanLabie

Why we cycle

Może być sposobem na życie, formą relaksu i rekreacji, narzędziem do sportowej rywalizacji, lub po prostu wygodnym i łatwym narzędziem do przemieszczania się – tak rower widzą uczestnicy spotkania, które pod hasłem „Dlaczego właśnie rower?" odbyło się w gdyńskim UrbanLabie w środę (17 lipca). Pretekstem do bardzo ciekawej dyskusji była projekcja holenderskiego filmu pt. „Why We Cycle", obrazującego holenderski model myślenia o rowerze i o wszystkich aspektach związanych z niemal kultową kulturą rowerową, która Holendrów cechuje.

- Bardzo cieszę się, że w dyskusji poprzedzonej projekcją filmu „Why We Cycle" w UrbanLabie, obok mieszkańców Gdyni zainteresowanych rozwojem polityki rowerowej naszego miasta, zgodzili się uczestniczyć specjaliści z tej dziedziny – mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta miasta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Obecność profesora Piotra Kuropatwińskiego, byłego wiceprezydenta Europejskiej Federacji Cyklistów, dra Krzysztofa Stachury z ośrodka Badań i Analiz Społecznych UG oraz Grzegorza Pawlikowskiego, miejskiego oficera rowerowego w Tczewie, z pewnością pozwoliła bardzo szeroko spojrzeć na rowerowy świat, zarówno z perspektywy globalnej, ale co ważniejsze z Trójmiasta.

Odsłony: 113 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Bezpieczne drogi, przyjazna przestrzeń. Będą zmiany na Oksywiu Górnym.

Bosmanska-Dabka

Organizacja przystanków autobusowych, możliwość wprowadzenia infrastruktury dla rowerzystów oraz lokalizacja kapliczki św. Rocha – te wątki dotyczące przebudowy skrzyżowań na Oksywiu Górnym najbardziej zainteresowały mieszkańców dzielnicy. W środę, podczas dwugodzinnego spotkania w V LO, dzielili się swoimi opiniami na temat koncepcji propozycji układu drogowego oraz propozycji zagospodarowania terenu zaprezentowanych przez pracowników Laboratorium Innowacji Społecznych w Gdyni.

Na to, że skrzyżowania ulic: Płk Dąbka, Bosmańskiej i Dickmana są wyzwaniem dla pieszych, rowerzystów i kierowców, mieszkańcy Oksywia Górnego zwracali uwagę już na etapie przygotowań Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Gdyni. Przebudowa układu drogowego w tym miejscu wpisana została na listę zadań, a jej realizacja weszła właśnie w zaawansowaną fazę projektową.

Odsłony: 99 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Pomóż rozwijać gdyńską elektromobilność

elektromobilnosc trajtek

Nowoczesne przegubowe trolejbusy, pojazdy zasilane bateriami, rowery wspomagane napędem elektrycznym, a także coraz większa ilość samochodów nieemisyjnych – to niektóre z bardziej widocznych elementów elektromobliności w Gdyni. Miasto intensywnie przygotowuje strategię jej rozwoju. Jednym z podjętych działań jest badanie świadomości i opinii mieszkańców. Wypełniając ankietę można wspomóc rozwój elektromobilności w Gdyni.

Przygotowywany plan rozwoju elektromobilności w mieście ma stanowić aktualizację dla funkcjonującego obecnie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej. Jego założenia dotyczą m.in. ograniczenia ruchu samochodowego w centrum miasta, stworzenia lepszych warunków do poruszania się pieszo i na rowerze, czy rozwój innowacyjnych technologii w zakresie transportu miejskiego.

Odsłony: 123 Komentarz (0)

Czytaj więcej

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Co oni tu mają🕵️‍♂️ Zaglądamy do Gdyńskiego Centrum Aktywności Rodziny przy ul. Świętojańskiej 1🎈. To miejsce nie t… https://t.co/pfYNyrIVj2

by Gdynia

Świętowanie czas zacząć🎉🎉🎉 Otwieramy Gdyńskie Centrum Aktywności Rodziny skupiające instytucje i organizacje działa… https://t.co/Fpy219qFRT

by Gdynia

— Nagradzając pracowników służby zdrowia, chcemy im serdecznie podziękować za ich pracę, poświęcenie, empatię. (...… https://t.co/GHnHjPlxdw

by Gdynia